Duurzame groei en innovatie centraal in nieuwe merkstrategie

Woonwijk Virieupark Zaltbommel

Een nieuw gezicht: sterker en duurzaam voor de toekomst

Wienerberger AG kondigt een strategische stap aan, waarbij wereldwijd alle merken onder één paraplu worden gebracht. Hiermee versterken we onze positie als innovatieve, toekomstgerichte en duurzame onderneming. Ook benadrukt dit de ambitie om verder door te groeien als wereldwijde leider in innovatieve, duurzame oplossingen voor zowel bouw en infra als voor water- en energiemanagement. Dit vraagt om een visuele vernieuwing in de uitstraling van wienerberger.

Nieuw logo als herkenbaar symbool

Vanaf 1 december 2024 starten we in Nederland met het gebruik van het nieuwe logo: een strakke zwarte ‘w’ in een cirkel met de naam wienerberger erachter. Het symbool staat voor de verenigde merknaam en de visie van wienerberger als duurzame en innovatieve partner. De merkvernieuwing maakt het voor klanten en partners eenvoudiger om alle producten en diensten direct te herkennen als onderdeel van de vertrouwde wienerberger-familie.

CEO Heimo Scheuch licht toe: “De nieuwe gezamenlijke merkstructuur is een belangrijke stap die ons in staat stelt om onze innovatieve kracht, onze toewijding aan duurzaamheid en onze brede expertise in oplossingen te benadrukken. Het laat de veranderingen in ons bedrijf van de afgelopen jaren zien en biedt een sterke basis voor toekomstige groei. We willen oude associaties achter ons laten, het bedrijf opnieuw positioneren en een duidelijk beeld van de wienerberger-wereld aan al onze belanghebbenden overbrengen. Zo wordt wienerberger in de toekomst nog duidelijker gezien als een toonaangevende leverancier van innovatieve, duurzame oplossingen voor de gebouwde omgeving. Zowel voor renovatie als nieuwbouw, maar ook voor infrastructurele oplossingen in water- en energiemanagement.”

"De nieuwe gezamenlijke merkstructuur is een belangrijke stap die ons in staat stelt om onze innovatieve kracht, onze toewijding aan duurzaamheid en onze brede expertise in oplossingen te benadrukken." 

Heimo Scheuch, CEO wienerberger

Voordelen voor klanten en impact op producten

De nieuwe merkstrategie van wienerberger levert diverse voordelen op voor klanten en partners. De gebundelde merkidentiteit biedt herkenbaarheid en helderheid. Klanten kunnen rekenen op synergie en efficiëntie door een intensievere samenwerking tussen de verschillende wienerberger-bedrijven - op lokaal en internationaal niveau. Deze samenwerking versterkt ook de innovatiekracht en duurzame productontwikkeling. Productmerken, zoals Terca, Koramic, Porotherm en Poriso worden in Nederland geïntegreerd in de overkoepelende merkidentiteit en behouden waar nodig hun productnaam.

Nieuwe merkidentiteit, vertrouwde kwaliteit

Als klant van wienerberger kun je blijven rekenen op onze vertrouwde kwaliteit, maar met een vernieuwde en sterkere merkidentiteit, die de inzet van wienerberger voor een toekomstbestendige en duurzame bouw- en infrastructuursector benadrukt. Met deze strategische keuze verstevigen we onze leidende positie en maken we duurzame groei mogelijk.

Toekomstgericht bouwen. Met de kracht van wienerberger. 

Architect: Hans Been Architecten BNA. Projectontwikkeling: KRKTR. Opdrachtgever: Gemeente Vijfheerenlanden. Realisatie: Reuvers Ontwikkeling & Bouw. Nieuwbouwproject Tuinhof in Ameide met Marziale HV ClickBrick en Wevolt X-Roof

Meer weten over onze duurzaamheidsambitie?

Door continu en fors te investeren in kennis en innovatie, doet Wienerberger er alles aan om zo duurzaam en energiebewust mogelijk te produceren.