Met ‘Swipe naar groen’ wil Wienerberger de markt aan het denken zetten en samen in gesprek gaan over de oplossingen en toepassingen van morgen. Door per vraag naar groen te swipen (of niet) kan men zijn eigen route naar een duurzame toekomst ontdekken. Vragen gaan bijvoorbeeld over hoe je denkt over de levensduur van een project, hoe je duurzaamheid beoordeelt en wat je esthetisch belangrijk vindt. Deelnemers ontvangen de eigen resultaten en de benchmark na afloop van de marktscan. Bovendien gaat Wienerberger het gesprek aan met de doelgroep tijdens inspirerende kennissessies.
Inmiddels is deze campagne niet meer actief. Download hieronder de infographic voor de resultaten van de marktscan.
Dialoog een rode draad
Als markt en maatschappij zijn we onderweg naar een duurzame, circulaire bouw, maar er zijn heel veel wegen om er te komen, zegt marketing director Wienerberger Tanja Bongers. “Wienerberger zet al geruime tijd in op een forse bijdrage aan de circulaire economie en werkt aan oplossingen om de milieuprestatie van de producten te verbeteren. Dialoog met onze partners en de markt is daarbij altijd een rode draad. Wij hopen dat ‘Swipe naar groen’ niet alleen het nadenken over onze toekomst, maar ook het gesprek erover stimuleert.”