In 2018 moet Spoorzone Delft helemaal gereed zijn. Aanleiding voor deze operatie was de vervanging van het Delftse spoorwegviaduct door een 2.300 meter lange spoortunnel.
In 2018 moet Spoorzone Delft helemaal gereed zijn. Aanleiding voor deze operatie was de vervanging van het Delftse spoorwegviaduct door een 2.300 meter lange spoortunnel.
Zo’n 37 hectare ging en gaat op de schop. Bijna 800 woningen, een stadskantoor, parkeergarage, ondergrondse fietsenstallingen en ingrijpende reconstructies van de openbare ruimte rond het voormalige spoortracé. De Coenderstraat (aan de westzijde van het huidige station) wordt verbreed tot wijkontsluitingsweg en wordt doorgetrokken tot de Westlandseweg. Aan weerszijden komen bomenrijen en bebouwing.
Ingrijpend is een understatement, de kaartenmakers van Google Maps maken hier overuren om de mutaties bij te houden. Veranderingen die worden gerealiseerd door Combinatie CrommeLijn (Dimco, Mobilis en Dura Vermeer Groep). Centraal in de Spoorzone en boven de gegraven tunnel komt een stadspark van 40 bij 600 meter.
Het park wordt halverwege doorkruist door de Westlandseweg, waardoor een noordelijk en een zuidelijk deel ontstaat. De weg is van oudsher een van de belangrijkste oost-westverbindingen van Delft. Ook in de nieuwe situatie is gekozen voor gescheiden tracés voor fietsers, auto’s en trams/bussen. Op de foto de Westlandseweg met naast de trambaan de crèmekleurige klinkerverharding Argenti. Een strengpers-sortering van Wienerberger Heteren.
Onderstaande producten zijn toegepast in dit project. Naast technische informatie vind je op de productpagina's ook verwijzingen naar beschikbare tools en services. Daarnaast tonen we diverse referentieprojecten waar dit specifieke product ook is toegepast.