Krachtenbundeling Wienerberger en Daas Baksteen

Wienerberger AG heeft baksteenproducent Daas Baksteen overgenomen. Met twee productielocaties nabij de Duitse grens genereert het bedrijf een omzet van ongeveer € 24 miljoen en biedt het werk aan 125 medewerkers.

Er worden exclusieve, hoogwaardige keramische gevelstenen en straatstenen geproduceerd. Daarnaast heeft het familiebedrijf de afgelopen jaren innovatieve oplossingen voor gevelsteen, zoals de ClickBrick® en ID Wall series, ontwikkeld als antwoord op de groeiende vraag naar snellere, gemakkelijkere en duurzamere bouwsystemen. De overname zorgt voor een optimale samenvoeging van keramische kennis en expertise. Hiermee kan Wienerberger in een breder kader werken aan het vervaardigen van keramiek en het ondersteunen van haar opdrachtgevers op een eigentijdse manier.

“We zijn verheugd om met de overname van Daas Baksteen B.V. verdere invulling te geven aan onze groeistrategie. De overname is een uitstekende gelegenheid om onze activiteiten op de belangrijkste Europese markten voor bakstenen te versterken. Daas Baksteen heeft een sterke bedrijfs- en innovatiecultuur, een bekend merk en een breed productenportfolio. Dit varieert van klassieke high-end producten tot exclusieve handvorm bakstenen. Over het algemeen zien we een duidelijke trend in Nederland naar kwalitatief en esthetisch hoogwaardige gevelstenen. De overname stelt ons in staat om onze bestaande productportfolio op dit gebied optimaal aan te vullen.", licht Heimo Scheuch, CEO van Wienerberger AG, de redenen voor de overname toe.

Over Wienerberger

Wienerberger is overtuigd van de kracht van keramiek. Als ‘partner in keramiek’ heeft het bedrijf de ambitie om de belangrijkste en meest toegankelijke kennisbron te zijn voor alles wat te maken heeft met keramisch bouwen en bestraten. Samen met opdrachtgevers en partners zoekt Wienerberger steeds naar nieuwe toepassingen om onze (toekomstige) leefomgeving vorm te geven. De topmerken Terca, Poriso, Porotherm en Koramic vormen een inspiratiebron voor architecten en bouwprofessionals. Kijk voor meer informatie en inspiratie op www.wienerberger.nl.